Misi Bandung - Day 2

Sambung untuk hari kedua

Malam tadi tido dalam keadaan tak berapa nak tenang, risau kawan aku yang dua orang tu tak sampai hotel, sampai termimpi. Diorang punya flight malam-malam jam 11.50 mlm dari LCCT.

Pagi ni kitorang breakfast Nasi Uduk. Nasi putih+tempe+ayam+sambal yang dibungkus dengan daun pisang. Rase not bad. Walaupon aku bukan jenis yang breakfast berat-berat ni, for the time being will do la, sebab tak ade option lain. Breakfast is complementary kat POP hotel..Kalau nak makan sedap, ade breakfast yang berbyr. Since ade yg free, aku sapu jela..Benda free sape tak nak.

ini la rupe nasik uduk

After breakfast, kitorang dah start risau sebab kawan-kawan aku tak turun lagi. dah pesan awal-awal sebelum diorang naik flight semalam jumpe 8.30 pagi.
aku check kat kaunter, kot-kot diorang tak sampai. nasib baik receptionist confirmkan yang diorang dah check in. Tunggu je la budak berdua tu. Pak ayi pulak dah sms bagi tahu dia dah tunggu kat luar, aku hampir-hampir nak pegi naik ketuk pintu bilik diorang, tetiba diaorng muncul la plak..


Destinasi hari ni adalah menjelajah factory outlet kat Jalan Riau and Jalan Dago..Yeay..

Factory oulet ni jual barang yang agak branded and cantik-cantik..tapi aku xde memborong sgt, sbb baju xde saiz..isk3..sedey...

Our fevret FO adalah the summit. Dalam tu, kebanyakan baju yang dijual brand esprit, harge kalau convert RM, just 40 hengget..kalau mmg ade saiz aku, mau memborong ni..hehe

Penat menjelajah Factory outlet, singgah pula kat Amanda dan Kartika Sari, bace kat forum, blog, cam feymes gile dua2 kedai brownies ni. ade orang juga telah berjaya withdraw duit dari ATM kat Kartika Sari akibat kemelesetan Rupiah yang melampau..tahniah...

for comparison, Harga brownies di Amanda lebih murah (Rp 20k-Rp 54k) compared to Karika Sari (Rp 40k above), pilihan brownies lebih byk di Kartika sari, tarikh luput dia pun agak lambat.Manakala  Brownies Amanda cepat expired. Tiga hari je tahan..but according to Pak Ayi, Amanda is local fevret.. in term of taste, same je dua2..xde la sedap sgt. sedap lg kek cheese aku..HAHA

hari ni, solat Zuhur dan Asar ditunaikan di Masjid Institut Teknologi Bandung. Disini, ada peristiwa yang terjadi, tapi aku simpan sendiri jela.huhu

Maka, di penghujung hari, duit rupiah telah mula menyusut. Aku sempat rembat dua pasang blouse kat Heritage dan Cardigan British India dengan harga Rp 115k. Kat Malaysia memang aku pikir panjang nak beli baju British India.

Jom layan gambar.

Terminal tas a.k.a kedai beg

Ni la budak berdua tu. husband n wife


Heritage..one of the biggest FO di jln riau

Our fevret


Menu Lunch hari ni..Pilih2


Tuyul, ko ade??

Roti choc keju..Muak..banyak gile keju, dh mcm kelape parut pon ade

nasik goreng tek-tek


Petangnye kitorang makan Gurame bakar kar Sangkurian Tempat cantik, makan sedap. Pak Ayi join kitorang makan sekali, xbyk pon dia makan, aku mkn lg byk.. Pak Ayi cakap, Gurame banyak protein, kalau makan banyak cepat mengantuk. akibatnye, ade orang tu berdengkur dalam kete on the way balik POP Hotel. siap tarik tu, tak boleh tahan!! haha..Kos makan kat Sangkurian adalah Rp 357k. Gambar makanan tak ade, sebab masa makan dah tak pandang kiri kanan. Pakwe hensem lalu depan pun aku dah tak perasan. Lapar punya pasal.



Pak ayi yang kanan sekali, yang 3 org lagi tu abaikan.




Malam tu, kitorang Ronda Festival Citylink lagi, tujuan utama untuk merembat sneaker skechers yang berharga Rp 399k dan ade diskaun 20%. Murah ok..yang ni aku gesek je..sayang nak guna duit rupiah, takut tak cukup untuk memborong di Pasar Baru esok..kekeke~

Sekian untuk hari kedua..zZzZ..Malam ni tido nyenyak sebab penat memborong berjalan satu hari..

Comments

Popular posts from this blog

Misi 365 Hari: Melbourne 2.0

Misi Bandung - Day 3

Misi 365 Hari: Hillston - Canberra - Sydney - New Castle (October 2017) Part 1