Musim Luruh Korea - Hari 5


Assalamualaikum..

malas gile nak menyambung entry..ok utk hari ke-5 kitorang akan fly to jeju…huhu,,entry aku makin ringkas nampaknye, dah banyak details yg aku lupe..


Flight to jeju pukul 3.30 pm. So, waktu paginye kitorg plan nk g itaewon kejap utk jenguk2 masjid kat sane.. check out from sunshine dalam pukul 11..penat gak mengemas2 barang. Kitorg tinggalkan luggage kat sunshine, xlarat nak mengangkut ke Jeju, since kitorg kat sane 2 hari je.hari ni aku pakai jacket yang aku beli kat migliore tu..huhu


Dari jongno-(3)samga x igt naik subwat line ape. Tp mcm ade tukar2 gak. Kitorg stop kat itaewon station.. xramai org kat situ.. masa nak gerak kuar subway, ma koi.. tgk tangge die pon dh ketaq lutut sume..haha..tinggi and curam..nasib baik ade escalator..hehe..klu x, mmg jenuh gak. Kluar je dari station tu, dah Nampak kedai kebab halal..wa..sdpnye…dh 4 hari makan gitu2 je.. tp tahan dulu nafsu, yang paling penting carik dulu masjid utk solat zohor… nak ke masjid ni kene mendaki gak, xsusah nak carik..ade sign board tulis central mosque.. on the berjalan ke masjid mmg banyak kedai2 makanan halal.kedai runcit halal pon ade..

 
Sampai2 je kat masjid, trus azan zuhur.. aku dgn blur2 naik main entrance.. haha.. rupe2nye tu kawasan solat lelaki..huhu..nasib baik die pny imam baik dan tnjuk kat mane area solat perempuan. Tmpt perempuan tinggi..jenuh gak aku memanjat tangga, pastu tgk2 xde tmpt wudhuk..whua.. turun balik utk amik wudhuk..mase tu angin cam kuat gak..sejuk gile..menggigil gak lepas amik wudhuk.. lepas dh siap solat, turun bawah, amik gambar jap..hehe


Kat situ ade jumpe sorang Korean muslim.. muhammad yun..dia masuk islam since 1982..orangnye dah tua, cam baye2 ayah aku gak…borak2 jap ngan die, pastu off to subway, sbb jam dh menunjukkan 1.00 pm. Mesti sampai airport around 2.30 pm. Sblm tu, sempat beli kebab..hehe..harge xigt.maybe around 12k won kot. Pastu ade beli jajan skit..buat bekalan..huhu..


Untuk ke jeju kitorang akan naik jetstar. Yang ni awal2 aku dh book before off to Korea hari tu. Lepas tu amik flight kat gimpo airport. Check in smooth je.. luggage boleh masuk kargo kalau xlebih 7kg..FOC. Since bag aku ade laptop, xberani nk masuk kargo. Beg akak aku lak overweight. 12kg..haha..xdapek la.


Plane take off cam lmbt gak, dlm flight aku tido je..tapi smpat gak tgk pramugari main ape ntah ngan passenger..kire mcm entertainment.. ade free drink.kire2 dlm sejam lepas tu kitorang landing. Dlm pkl 5 kot..check out sume la.


Dari jeju airport amik airport limousine ( name je limousine, sbnrnye bas, no 600 and off to Seogwipo..mase ni mmg kelaparan aku pon makan jajan yang dh dibeli kat itaewon..hehe.Sampai maybe dlm 6.30.. aku dah mabuk2 mase tu, perut kosong. Gigih2 berusaha carik jeju hiking inn. Skali lagi buku lonely planet berjasa..huhu.Check in, bayar duit sume mandi, solat, melantak kebab and off to Cheonjiyeon waterfall.

Dari jeju hiking inn jalan kaki je dah boleh smpai.. Malam tu cuaca mmg sejuk...aku rase cam hidung dh hilang je..cepat2 masuk 7E beli kopi DIY 700 won secawan..Kat dalam Cheonjiyeon tu mmg cantik, tapi sbb kamera xbape nak canggih + kejahilan utk mengambil gambar, xdpt nak amik byk gmbr..sume gelap2 je..Last2 decide balik ke Jeju hiking inn. perut terase lapo pulak.. masak megi cap malaysia..haha..megi tomyam..waduh..masyuk..

Lepas tu trus tido, esok nak gi jalan2 pusing jeju lak..
haish ade 4 hari lagi nak update ni..huhu


Seoul central mosque



Kebab

bilik kat jeju..mmg spacious..semalm 30k won sahaja..

ade tempat sangkut baju juga...

Pemandangan dari Jeju Hiking

Seogwipo di waktu malam


Coffee - sedap!!
















kia soll..cantik..






 

Comments

  1. kia soll ne keta yg selalu dlm running man & cinderella's unni.hehe

    ReplyDelete
  2. klu jual kia soll kt msia..harge ok, aku nak beli..suke kete ni.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Misi 365 Hari: Melbourne 2.0

Misi Bandung - Day 3

Misi 365 Hari: Hillston - Canberra - Sydney - New Castle (October 2017) Part 1