Dialog dengan Aina Firzana

Situasi 1

Aina Firzana dah masuk 5 tahun. Maka, dia dah start bertadika.
Di malam hening sebelum  Aina Firzana tido, aku buat berborak dengan dia.

Aku: aina, best tak sekolah?
Aina: Best.....
Aku: Ramai tak aina punya kawan?
Aina: Ramai...
Aku: Siapa nama kawan aina?
Aina: Salam
Aku:Hah? Salam je? Aina suke dia ke?
Aina: Yela
Aku: Kenapa aina suka dia?
Aina: Sebab Salam selalu telaka (kelakar) dengan kita
Aku: hahaha.  Gelak guling

Situasi 2

Di suatu petang, aina Firzana dah kenyang makan tengahari.  Tetiba bau busuk.

Aku: busuknya...sape kentut?
Aina: kite... (sambil tersipu-sipu malu)
Aku: kenapa aina kentut?  Dah la busuk
Aina: yela.. dah kenyang, sebab tu kite kentut
Aku: ha?  Haha.. Gelak guling.

P/s: thats why kids are funny. They make our day. Love your kids.

Comments

Popular posts from this blog

Misi 365 Hari: Melbourne 2.0

Misi Bandung - Day 3

Misi 365 Hari: Hillston - Canberra - Sydney - New Castle (October 2017) Part 1