Misi 365 Hari: Hillston - Canberra - Sydney - New Castle (October 2017) Part 2

Sambungan untuk bahagian ke 2.

Lepas bangun pagi dengan view yang superb tu, aku pun menikmati secawan kopi panas. I cannot live without coffee. 

Dalam pukul 10 aku mula bergerak ke Bandar Canberra. Nak cari mechanic untuk check Aircond kereta. Rupa-rupanya sejenis orang Australia, everything must be book ahead. Kalau aku nak repair, kena tunggu turn nextweek baru ada slot. Dengan itu, aku decide, hidup lah tanpa aircond.

Destinasi seterusnya adalah ke Masjid Canberra. Ingat nak menumpang mandi. Tapi berkunci rupanya Masjid itu. Boleh masuk dalam kawasan. tapi nak masuk ruang solat tak boleh pulak. 
Aku just refill air paip dalam botol buat beristinjak jika perlu dan meneruskan perjalanan ke Booromba Hiking Trail. Dah lama tak bersatu dengan alam, sejak-sejak bekerja di kilang kentang.



Masa ni, dah tengahari jugak. Aku cuma nampak ada satu kereta kat parking area. 
Hiking Trail ni biasa-biasa je. Takde lah terlalu susah untuk orang-orang marhaen macam aku ni.
Sepanjang trail tu, aku hanya terserempak dengan sorang budak laki, which is I assume owner kereta kat parking area. Consider sunyi kawasan ni, maybe aku sorang je kot.
Sampai kat puncak, aku tersenyum, sebab angin boleh tahan kuat. Cuma matahari takde maaf la. 








Turun dari Booromba Trail, aku pantas mencari tempat untuk mandi. Maklumlah berpeluh melekit. Untung ada Apps Wikicamps Australia, boleh cari tempat shower. Rezeki hari ni, jumpa shower facilities kat kawasan stadium orang ramai. Siap sabun lagi. 

My shower 😍😍😍

Malamnya, aku tidur dekat one of the rest area yang boleh nampak kincir angin. Tak berjanji pun dengan Alix nak lepak mana hari ni, tapi terserempak kat rest area. Peter (Alix's bf) pun menerbangkan drone dia. Kitorang punya la batak sebab ade kangaroo dekat situ. hehe. 

View from carpark. ada kincir angin. Camera sis biasa-biasa saja.Tak nampak jelas.

Our car. Parked side by side

Morning sun

Comments

Popular posts from this blog

Misi 365 Hari: Melbourne 2.0

Misi Bandung - Day 3

Misi 365 hari : Melbourne 1.0