Diary Ramadhan AiNa: Part 1

Salam Ramadhan Semua!!

Alhamdulillah, aku masih diizinkan untuk menjalani ibadah puasa pada thn ni..ini adalah tahun ke-3 aku sambut ramadhan sebagai seorg yg bekerjaya..(chewah..)..Kalau ikutkan pengalaman berpuasa sepanjang 3 tahun tu, lepas raye je mesti aku tukar keje..hehe..insyaAllah tahun ni ok kot.. xtukar keje rasenye..

aku suke ramadhan tahun ni, sbb kitorg buka ala kadar, kire bersederhana la..aku da xnmpk la lauk2 atau kuih yg dibuang sbb xde sape nak makan..Alhamdulillah..^_^

Tapi time buka cam sunyi sikit, sbb ramai org xde kat rumah..tinggal 3 beradik je + mak n ayah..kdg2 klu ayah byk keje n blik lmbt, aku buka ngn mak,dilah n sharul..lagi 4 beradik sume berpuase diperantauan..(kl pon perantauan gak ke?)

Time sahur lak menu utama adalah air nescafe..ini adalah disebabkan aku addicted to nescafe n aku adalah tukang buat air, kalau xdpt nescafe aku jd lunyai n xleh nak wat keje..(pls help me!)..huhu..disebabkan famili aku simple, waktu sahur besenye mkn nasik berlaukkan ikan bilis goreng+ bwang @ Telur dadar@ Telur masin @ megi..hehe..ape pon, masakan mak  mmg sedap..

Time keje lak..ok je..cume mse 2nd day rase penat..sbb cuace di bukit raja sgt pns..
keistimewaan jd perempuan muslim time Ramadhan? dpt blik keje awal 1/2 jam..huhu..xde la awal pon..situasi yg sbnrnye working hour di modified from 8.30- 5.30 kepada 8.00- 5.00..ape2 pon, guys kat CSR jgn jeles ok??

3rd day Ramadhan- pakcik kantin sedekah bubur kacang- aku blm mkn lg bubur die ni..sbb da kenyang mkn nasik..huhu..anyway, TQ pakcik!

setakat ini dahulu..

p/s:sebenarnya aku nk decorate blog ni, tapi sbb aku ni terlebih kurang pandai..makanya, blog ni pny design dah jd lain..umpama nak buat lempeng tapi jd roti jala..walau pon hasil xseperti yg aku nak, tapi, ttp boleh di terima dek akal..dan aku pon menambah entry baru

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Misi 365 Hari: Melbourne 2.0

Misi Bandung - Day 3

Misi 365 Hari: Hillston - Canberra - Sydney - New Castle (October 2017) Part 1