Majlis tunang Anad n Moja (^_^)

Seperti biase, aku punya hujung mingu mesti diabeskan dgn pegi kenduri kawen atau ape2 yg berkaitan dgnnye..ehe~

this weekend 2 of my gamma girls bertunang..Anad bertunang on 17 July followed by Moja on 18 July..nasib baik xsame hari..kalau x, geng gamma kene pecah 2, 1 group Anad pny majlis n 1 group g Moja punya majlis..tp x la kan..sbb lain hari..hehe

Part 1: Majlis Pertunangan Anad

Perjalanan untuk pegi majlis anad bermula seawl 11 pagi..1st, aku g amik ain kat McD klang sentral, pastu singgah jap kat tempat keje aku, sbb aku pny purse tinggal kat office.. i am cuai (^_-)..hehe..perjalanan di teruskan ke rumah usna kat Sek 20..sementare nak tggu anne sampai kat komuter s.alam, aku ngn ain lepak2 kt umah usna makan kuih ngan tempe goreng (JAWA RoCKS!)..haha..sedap tempe oreng tu..thanks mak usna..Kat rumah usna kitorg tukar kete, sbb ai pny kelisa comel sgt st, nk sumbat 3 org kt blakang mesti cam pau kene sumbat dlm tupperware..hehe..kitorg naik kete abg usna..MyVi Silver..thanks abg usna..bes bwk MyVi, auto..hehe..FYI..aku pny kete manual..

kete kelisa aku..gmbr kete abg usna xde disini..

Dalam pkl 12.30 aku, ain n usna gerak gi amik anne kat komuter s.alam..pastu kitorg trus..bergerak ke rumah moja..sampai kat rumah moja dalam pukul 1 kot..kitorg lepak2 makan eskrem cornetto show your love..sementare nak tgu waktu zohor masuk, kitorg berborak2..dlm lebih kurg pkl1.30, aku pny hp b'bunyi ; call from dk, dk nk join ktorg skali g rumah anad..dan Cikgu Alya yan blik dr tangkak also nk join g rumah anad..so, kene tggu dorg la..



masa tggu Dk ngn Alya, ktorg bedal maruku tu smpai 1/2 balang..hehehe

Plan awal kitorg nak sampai rumah anad dlm pkl 2 lebih la..tp, t'lambat la plak..rase nye sampai rumah anad dlm pkl 3.30 kot..rombongn lelaki tgh bincang2 time tu, so, kitorg xleh nk masuk dlm rumah, juz bleh lepak kt bwh khemah..ok la gak..

bile da siap2 doa sume, kitorg pon serbu masuk..OMG..Ya Allah..Anad is so..........gorgeous...
hehe..mcm bese, bdk2 gamma ni mesti b'gmbr, lame gak kitorg posing ms photography session ngn anad..thanks abg cameraman..kene tggu anad upload gmbr2 tu..hehe


Anad yang GORGEOUS!



kitorg with anad..

agak2 dlm pkl5.30 ptg, kitorg pon b'gerak balik..rasenye dk p isi perut mkn McD pastu..kene check ngn arin utk confirmkan info tu..hehe

Alya ngn adik die lak sesat..hehe..(xsesat pon sbnrnye)..die t'ikut KESAS..konpemla sangkut kat klang yg jammed..tabing spring kat alya, sbb xt'ggl mse otw g rmh anad ..(terer ko u turn dpn LDP)..ahaha

aku lak antar moja kt rumah die, pastu anta Anne kt komuter s.alam..n pegi rumah usna, tumpg solat asar (da pkl 6.30) ngn tukr blik kete ku..hantar blik ain kat mcD klang sentral pkl7.15 aku pon sampai rumah pkl 7.30 ptg dan trus makan nasik ngn ketam masak sup (^_^)sedap..


Part 2: Majlis Pertunangan Moja

perjalanan gi rumah moja bermula agak lewat..aku kuar rumah dlm pkl11.30..hujan tgh lebat2 sgt..sampai ayah aku ckp "hujan2 xyah la kuar"..hoho..msti la kene kuar gak..moja pny majlis tu..
dan mcm bese, aku amik ain kt mcD klang sentral..sori ain, kene tggu lame..hehe..
agak2 dlm pkl 12.45 tghari kitorg smpai rumah usna..hujan renyai2 time tu..n meneruskan perjalanan gi rumah moja..keja je da smpai blom pkl 1 kalau xsilap..

Sampai2 trus mkn tghari..nasik+ikan masin+daging kari+sayur goreng..sdp..sbb tgh lapo..ehe~
time tu moja tgh siap2 nk mekap2 la..xlame pas kitorg smpi, anad pon sampai di ikuti oleh anne ngn arin..

Majlis bermula dlm pkl 2.30 ptg..

moja n mak n bakal mak mertuanye..

kitorg posing dlm bilik..moja tgh disarungkan cincin oleh bakal mertuanya kat luar blik..

moja yang kecik molek n kiut miut tersenyum bahagia di hari pertunangan..


kitorg yang comel lote..bersame moja the Mio's fiancee


Majlis pertunangan moja tidak dihadiri oleh alya (sbb da blik KMJ) , Dk (beliau dipakse utk hadir famili pny kenduri, sbb da escape smlm time anad tunang) dan papey (b'jumpe bakal mak mertue) hehe..
yang mmg xdpt dtg both anad ngn moja punya majlis:- Qyope (on call-kene masuk keje), Mukmin (xtau ape cite), sofia (kt indon-xleh balik), Paan (missing in action), Ash (berada di kuantan)..
ok la..da penat menaip..panjang btol entry kali ni..kepada moja n anad, congratz..aku nk tdo nih..lalala~


Comments

  1. hahaha. details gile. geng kt bape org ek.hehehe

    fyi, tak g mcd wei. sbb 1) aku kena balik cpt. 2) aku dh xmakan mcd. mcd kalori 4000+. gemuk wei. n xsihat.hahahaha .sian dk. mst dia kebulur gile

    alya ikut kesas? balik umah aku sngla lalu kesas.hahahaha

    aku g umah moja. anne bwak aku jalan2 jauh.lalu federal maa...hahaha. la, rupanya dr kesas dekat je. stgh jam dh le smpai

    ReplyDelete
  2. gen gama kecik ade 14..tp besenye paan pon join..

    arin, ko xt'igin nk mkn GCB baru tu?hehe
    aku pon da lame xmkn mcD..bkn sbb xsht, da xle masuk..perut sebu mkn bege mcD..haha

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Misi 365 Hari: Melbourne 2.0

Misi Bandung - Day 3

Misi 365 Hari: Hillston - Canberra - Sydney - New Castle (October 2017) Part 1